Salgsbetingelser webshop (NO)
Definisjon av partene
Selger: Heisenbug AS
Organisasjonsnummer: 927 495 066
Postadresse: Nygårdsgaten 23 , 5015 Bergen
Epost: hi@heisenbug.no
Telefon: +47 942 30 000
Kjøper: Kjøper er den forbrukeren som foretar bestillingen, og betegnes i det følgende som kjøper/kjøperen.
Generelt
Kjøpsvilkårene gjelder for alt salg av produkter og tjenester fra heisenbug.no til forbrukere og bedrifter i Norge. Kjøpsvilkårene, sammen med kundens bestilling (bekreftet gjennom en ordrebekreftelse) utgjør det samlede avtalegrunnlaget for kjøpet.
Priser
Alle priser er inkludert mva. og eksklusive frakt, med mindre annet uttrykkelig er nevnt. Totalkostnaden for kjøpet vil fremkomme før bestilling og inkluderer alle utgifter forbundet med kjøpet, eksempelvis porto, frakt, emballasje m.m.
Rabattkoder
Rabattkoder er kun gyldig i det aktuelle tidsrommet som er opplyst. Noen rabattkoder og avtaler er personlige og vi forbeholder oss retten til å deaktivere rabattkoder ved eventuelle misbruk. Rabattkoder kan ikke kombineres med andre rabattkoder.
Betalingsmetoder
Kjøpesummen kan etter ditt eget valg gjøres opp gjennom debit- eller kredittkort (Visa og Mastercard) eller ved bruk av Vipps/PayPal. Ved bruk av kort vil kjøpesummen bli reservert på kortet ved bestilling. Kortet blir belastet først samme dag som forsendelse blir foretatt.
Ved eventuell refusjon vil pengene automatisk settes tilbake til samme konto. I det man trykker “kjøp”, aksepterer man kjøps- og leveringsbetingelser.
Frakt
Vi sender alle våre pakker med Bring. Normal leveringstid er 2-5 dager, avhengig av hvor i landet leveringen ønskes levert.
Inneholder bestillingen din varer som ikke kan leveres til de oppgitte leveringstider, blir du orientert per epost. Bestiller du varer som har ulik leveringstid pga. lagerstatus vil varene som er på lager bli holdt igjen til alle varene kan sendes samtidig. Tar dette vesentlig lang tid vil du bli informert om situasjonen. Heisenbug AS forbeholder seg retten til å kansellere ordrer ved utsolgt situasjon. Det vil da ikke bli trukket penger fra kundens konto.
Fraktkostnader
Fraktkostnader oppgis før kunde har akseptert kjøp.
Bekreftelse
Når bestillingen din er sendt vil vi sende ut en e-post til deg med ordrebekreftelse og angrerettsskjema. Dersom du ikke mottar ordrebekreftelsen er ikke ordren din mottatt i nettbutikken, eposten har havnet i søppelpost eller det kan være oppgitt feil epostadresse.
Uavhentet pakke
Ved uavhentede pakker vil kunden bli ilagt et gebyr på kr 250,- for å dekke våre kostnader i forbindelse med pakking, frakt og administrasjon.
Transportskader
Hvis du mottar en vare som er ødelagt under transport, så må vi ha beskjed om dette til hi@heisenbug.no innen 2 dager etter at du har hentet ut/mottatt varen. Husk å oppgi ordrenummer og legg ved bilder av produktet og forpakningen.
Angrerett
Ønsker du å angre kjøpet, må vi ha skriftlig beskjed senest 14 dager etter at du har mottatt varen og informasjon om angreretten. Du kan også angre før varen mottas. Når du angrer har du krav på å få tilbake pengene, men returforsendelsen må du dekke selv. Vil du heve kjøpet ved bruk av angrefristloven, må du opplyse om dette ved returen. Skjemaet må være korrekt utfylt og sendes med varen til:
Heisenbug AS
Nygårdsgaten 23
5015 Bergen
Pengene vil bli tilbakeført til kunde når varen er returnert i original emballasjen og i den ubrukte stand som den ble sendt i. Husk å oppgi kundenummeret og fakturanummeret.
Reklamasjon
Varene du har bestilt skal være feilfrie ved levering. Skulle du få en defekt eller feillevert vare skal du kontakte oss innen rimelig tid, og senest innen 2 uker etter du oppdaget defekten eller feilleveransen.
Feil på vare
Meld inn feil på vare til oss og du vil få et skjema tilsendt som fylles ut, signeres og sendes tilbake sammen med varen i den tilstanden du mottok den.
Feil på levering
Ved feilleverte varer skal varen(e) returneres i ubrukt og uskadet tilstand i originalforpakningen. Returner varen sammen med kopi av ordrebekreftelsen. Skriv årsaken til returen på baksiden av ordrebekreftelsen.
Forsinkelser
Dersom det oppstår vesentlige forsinkelser vil vi gi deg beskjed om dette. Du har da som kunde rett til å gå bort fra bestillingen.
Konfliktløsning
Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan kjøperen ta kontakt med Forbrukerrådet for mekling. Forbrukerrådet er tilgjengelig på telefon 23 400 500 eller på forbrukerradet.no.
Er du i tvil om dine rettigheter som kunde ved salg via internett, anbefaler vi deg å søke mer informasjon hos Forbrukerrådet.
Forbehold
Heisenbug AS tar forbehold om at prisfeil, trykkfeil/bildefeil og feil i lagerstatus kan forekomme i nettbutikken. Skulle slike feil oppstå vil vi prøve å løse det på best mulig måte.
Spørsmål? Ta kontakt med oss på +47 9423000 eller send oss en epost til hi@heisenbug.no.